Bedrijven ontdekken in rap tempo de mogelijkheden die voornamen bieden bij het persoonlijk aanspreken van hun klandizie.
Bij WE wordt de achterkant van kassabonnen bedrukt met (in ieder geval) twee voornamen: Julian en Sophie.
"We are Julian. We are a father. We are a sportsman. We are a comedian. And sometimes a son of a bitch. We can be a lot of different Julians in one day."
Heel diep.
"We are Sophie. Sometimes we are shy. Sometimes we are arrogant. We can be 36 Sophies in one day."
Moet ik hieruit opmaken dat vrouwen ondanks de meer gangbare denkbeelden minder veelzijdig zijn dan mannen (36 stuks versus "a lot")?
Ik vraag me af hoe bewust de keuze van deze twee voornamen is geweest.
Sophie is een top 5 naam met de betekenis "(levens)wijsheid"; Julian een echte jaren ’00 modenaam (top 25) die "de jeugdigde" betekent.
Om de reclameboodschap te verhelderen, wordt de campagne ‘afgetiteld’ met de slogan That’s why We is me. Hmmm.
Wel fijn, sale uitverkoop.